Mindfit training 

Ruim de helft van Nederland heeft last van stress gerelateerde klachten.  Ruim 1.3 miljoen Nederlanders hebben burn-out klachten ten gevolge van werkstress. 

Veel mensen herkennen stress en de klachten die daarbij horen niet of niet goed. De tijd waar we nu in leven en meemaken brengt veel onrust met zich mee. Een groot deel van de mensen werkt inmiddels thuis. Het is dus helemaal niet gek dat nu de klachten van leven / werken in stress ineens naar boven komen. Het zit namelijk zo,  in een periode van rust, bijv weekend,  vakantie of even geen werk komen we tot rust en zien we ineens in hoe we eigenlijk aan het rennen waren, of hoeveel de wereld om ons heen eigenlijk van ons verwacht.  Maar wat ga je daarop doen? Door op dezelfde manier?

Dit is het moment om te ervaren en te leren dat het ook anders kan. Nieuwe tools aanleren voor jezelf zodat jij de regie houd als er weer druk komt. Om zowel je body als mind fit te krijgen en te houden.  

Hoe herken je stress en de daarbij behorende klachten?

Symptomen van stress:

  • Spanningshoofdpijn 
  • hoge bloeddruk
  • Klamme handen
  • Spanning nek en schouders
  • Droge keel, benauwdheid 
  • Darmproblemen 
  • Huidproblemen 
  • Obesitas ( op den duur vanwege verhoogde suiker en vet behoefte)

Gedrag door stress:

  • Ruzie 
  • Emotionele uitbarsting
  • Slaapproblemen 
  • Minder sociaal 
  • Minder plezier
  • Somber
  • Overmatig: koffie, alcohol, suiker, roken
  • Minder zin in sex

Gevolgen van stress: 

  • Burnout
  • Ziekte
  • Angst
  • Depressie
  • Emotioneel instabiel

Wat kun je aan stress gerelateerde klachten doen. Je kan een stress-dagboek bijhouden, zo leer je het probleem herkennen.  Je kan positiviteitsoefeningen doen of ademhalingsoefeningen.  Je kunt time management of agressie management doen. Meditatie, massage,  ontspanningsoefeningen, endorfine aanmaak stimuleren,  gezonder gaan leven of de Mindfit training.  

De mindfit training 

De Mindfit training werkt stress verlagend.  Door de verschillende oefeningen in de training leer je door inspanning beter te ontspannen.  Ook leer je nieuwe tools aan om je hoofd rustiger te maken.  De Mindfit training geeft meer rust, minder aanmaak van cortisol (stresshormoon), zorgt voor minder snelle en felle stress reactie, minder slaapproblemen,  minder angstklachten  en depressiegevoelens en daarnaast zorgt het voor een gezonde dosis endorfine. 

Na de Mindfit training ervaar jij:

Minder: Stress, paniek, angst, boosheid.  Minder leven vanuit de alert fase vluchten/vechten, minder hartschommelingen,  verlaagd een te hoge bloeddruk, minder gespannen spieren, minder lichamelijke klachten zoals nek/ schouder-pijn en je ervaart minder emotionele instabiliteit. 

Meer: Rust, controle, conditie, leven in het NU, meer ontspanning, focus, lenigheid, mentale, kracht en gezondheid.  

Wat houd een Mindfit training precies in?

Door inspanning gaan we in de ontspanning.  De Mindfit training bestaat uit een combinatie van fysieke oefeningen zoals een pittige warming-up, Yoga ( Hatha, Yin, Tibetaanse) en Pilates.  Daarnaast bestaat het programma uit ademhalingsoefeningen,  aandachtstraining ( mindfulness) en meditatie. Elke les duurt 90 tot 120 min en er volgt na de les altijd huiswerk waarmee je thuis aan de slag gaat.  Deze wordt de les daarop besproken. Er is dus ruimte voor vragen en coaching. Ook gaan we kijken naar voeding. 

Ik bied de Mindfit training aan op donderdag ochtend van 9 tot 11 uur en na januari ook in de avond aan. Voor exacte data en tijden zie agenda.

Ik werk met kleine groepjes van 4 personen, zodat er altijd persoonlijke aandacht is.  We sluiten de training af met een koudwatertraining.

Mindfit training lessen: 

  • 4 tot 8 weken les in groepsverband 
  • Hulp bij houdingen/verdieping 
  • Coaching 
  • Opdrachten en huiswerk 
  • Kralen armband voor aandachtstraining 
  • Koudwatertraining 

Zie agenda voor beschikbare datum, aanmelden kan via info@miraverwondering.nl of 06 10340023 

Investering in jou fitheid is 350 euro.